Mirzə İbrahimov 28 oktyabr 1911-ci ildə Cənubi Azərbaycanın Sərab şəhəri yaxınlığındakı Evə kəndində anadan olub. 3 yaşında ikən anasını itirib. Atası Əjdər kişi iki körpə uşağı ilə Bakıya köçüb. Bir neçə il sonra o da dünyasını dəyişib və balaca Mirzə 7 yaşında ikən yetim qalıb. Onun ən çətin günləri də elə bundan sonra başlayıb.
Kiçik yaşlarından Balaxanı və Zabrat kəndlərində muzdurluq edərək öz zəhməti ilə yaşayıb. 1926-1930-cu illərdə Balaxanı fabrik-zavod məktəbində oxuyub və işləyib. Ağır həyat şəraitinə baxmayaraq, azyaşlı Mirzənin təbiətində sabaha ümidlə baxmaq, yaşamaq istəyi güclü olub. O, ağır həyat sürsə də, daim oxumaq həvəsində olub, elm öyrənməyə can atıb.
Bədii yaradıcılığa Zabrat fəhlə ədəbiyyat dərnəyinin üzvlüyündən başlayıb. Azərbaycan nəsrinin ən görkəmli simalarından biri olan Mirzə İbrahimov ilk hekayə və oçerklərini 30-cu illərdə yazıb. O, yaradıcılığında real həyat lövhələrinin təsvirinə, milli-mənəvi dəyərlərin təbliğinə geniş yer verib. 1931-ci ildə yazdığı "Zəhra" və "Mələk" hekayələri o illərin mühitində onu bir yazıçı kimi tanıdıb.
Mirzə İbrahimovun keçdiyi həyat yolu onun xalqımızın mənəvi aləminə daha dərindən nüfuz etməsinə zəmin yaradıb. Xalqa məhəbbət, sədaqət Mirzə İbrahimovun şəxsiyyət bütövlüyündə həlledici rol oynayıb. Onun xalqa qırılmaz tellərlə bağlı olduğunu o dövrün görkəmli nümayəndələri də hörmət və ehtiramla təsdiq edib. Ulu öndər Heydər Əliyev "Mirzə İbrahimov təvəzökar, mehriban, həssas bir insandır. Bütün Azərbaycan xalqının sevimlisidir, xalq yazıçısı kimi yüksək ada layiqdir. Eyni zamanda onun yaradıcılığı ölkəmizdə layiqincə qiymətləndirilib. Yazıçının kitabları hər yerdə geniş şöhrət və rəğbət qazanıb" - deyərək yazıçının şəxsiyyətini, yaradıcılığını yüksək dəyərləndirib.
Mirzə İbrahimov bir yazıçı və şəxsiyyət olmaq etibarilə özündə bütöv vətənimizi - şimali və cənubi Azərbaycanımızı yaşadır. Milyonların bütövlük diləyi, mənlik və qürur hissi Mirzə İbrahimovun ideoloji görüşlərində və əsərlərində canlılıq qazanıb, xalqın özünü dərketmə, milli və bəşəri düşüncə tərzinin formalaşmasında mühüm yer tutub.
Mirzə İbrahimov dil mövzusunu çox ciddi araşdırıb və öz fikirlərini açıq bir şəkildə bəyan edib. Onun dil haqqında fikirləri ən dolğun şəkildə 1943-cü ildə yazdığı "Dilimizin inkişaf yolları haqqında" məqaləsində öz əksini tapıb. Dili insan ağlının qüdrətli silahı, insan həyatının böyük neməti və tükənməz mədəniyyət xəzinəsi hesab edən yazıçı onu canlı bir orqanizmə bənzədir: "Dil tam mənasıyla canlı bir orqanizmdir. O da insan kimi doğur, törəyir, inkişaf edir" - deyir tarixi şəxsiyyət. Mirzə İbrahimova görə, Azərbaycan xalqı öz varlığını və dilini saxlamaq üçün ağır müharibə yolu keçmiş xalqlardandır. Ədib torpağımız və xalqımız kimi ana dilimizin də təcavüzə məruz qaldığını xüsusi olaraq nəzərə çarpdırır: "Əsrlər boyunca dilimiz də torpağımız və xalqımız kimi min bir təcavüzə məruz qalıb, lakin aldığı yaralardan həlak olmayıb." Azərbaycan dilini qədim tarixi olan dillərdən hesab edən Mirzə İbrahimov doğru olaraq qeyd edir ki, "Hazırda keçmiş Azərbaycan dilini öyrənmək üçün əldə olan ən qədim və ən böyük vəsiqə "Dədə Qorqud" dastanlarıdır." Bu da bir həqiqətdir ki, "Dədə Qorqud" lüğət və sintaksis cəhətindən XI-XIII əsrlərdəki Azərbaycan dilinin bütün xüsusiyyətlərini özündə əks etdirir. Xalqın tarixi keçmişinə, folklor münasibətinə məhəbbətlə yanaşmaq Mirzə İbrahimovun sənətkar şəxsiyyətinin dərk edilməsi baxımından diqqəti cəlb edir.
1956-cı ildə Azərbaycan SSR Ali Sovetinin sədri olduğu dövrdə "Kommunist" qəzetində dərc etdirdiyi "Azərbaycan dili dövlət idarələrində" adlı məqaləsində cəsarət tələb edən çox ciddi məsələlərdən bəhs olunub. O dövrdə Mirzə İbrahimovun Azərbaycan dilinin işlənməsinə dair irəli sürdüyü fikirlər onun ruslaşdırma siyasətinə qarşı cihadına çevrilmişdir. 1956-cı ildə SSRİ Ali Soveti Rəyasət heyətinin sədri Voroşilovun razılığını alan Mirzə İbrahimovun imzası ilə Azərbaycan SSR Konstitusiyasına "Azərbaycan dili Azərbaycan SSR-in Dövlət dilidir" bəndinin əlavə edilməsi ilə sanki başlanmış cihad başa çatdı. Bu da bir həqiqətdir ki, Mirzə İbrahimovun dilçilik görüşləri Azərbaycanın 1930-cu illərdən başlanan vəziyyətini öyrənmək baxımından mühüm əhəmiyyətə malikdir.
Mirzə İbrahimov şəxsiyyətində insani ehtiras, həmrəylik duyğusu, xalqımızın keçmiş olduğu yetmiş illik yolun ağrı və çətinlikləri, Cənubi Azərbaycan türklərinə bəslənən doğmalıq, vüsal gününün həsrəti, sənətkar kamilliyi yaşayır. Onun ictimai-siyasi, elmi-nəzəri görüşlərində, bədii əsərlərində xalqın istək və arzularını tam şəkildə ifadə etmək səyi güclüdür və olduqca təbii görünür. Bu təbiilik və xalqı duymağın sirri sənətkarların folklora münasibətindən doğur. Xüsusən xalq-folklor ruhu və ənənəsi Mirzə İbrahimovun yazıçı üslubunda əsas və aparıcı rol oynayıb.
Mirzə İbrahimov xalqın mənən oyanmasında mühüm mərhələ təşkil edən dahi şəxsiyyət olub. O, xalqın tarixin dərin qatlarından süzülüb gələn milli mənliyini, humanist görüşlərini, xalqın ruhunu böyük ustalıqla duyub, xalqın şəxsiyyətinin inkişafına təkan verib. Xalqın düşüncəsini, onun təfəkkür fərdiliyini özündə əks etdirən sənətkarlar dünya ədəbiyyatında təqdir olunan fəlsəfi-estetik fəallara biganə qala bilməz. Mirzə İbrahimov yaradıcılığında bu həqiqət öz əksini tapır.
Mirzə İbrahimovun elmi-nəzəri, publisist yaradıcılığında həm klassik irsə, həm də xalq idrakının məhsulu olan folklora münasibətdə həssaslıq, aydın ictimai-siyasi mövqe özünü göstərir. Kökləri klassik ədəbiyyatımızın dərinliklərindən qidalanan Mirzə İbrahimov sənətinin hərarəti qəlbə yatımlılığı, dilinin sünilikdən uzaq olması, onun mənəvi dünyasının zənginliyi və xalqa bağlı olması ilə əlaqəlidir. Məhz bu cəhət Mirzə İbrahimovun yaradıcılığının ədəbiyyatımızın, nəsrimizin, mənəvi düşüncə zirvəmizin inkişafında mühüm bir mərhələ təşkil etməsinə zəmin yaradıb. Onun yaradıcılıq uğurları xalqımızın keçdiyi həyat yolu ilə sıx bağlıdır. Yazıçı özünün sənətkarlığı, təfəkkür gücü ilə Azərbaycan ədəbiyyatında yüksək mövqe qazanıb.
Mirzə İbrahimovun qələmi heç vaxt qınına salınmayan silahdır. Kənd olsun, şəhər olsun, ailə və ya ictimaiyyət olsun, həyatımızın elə bir sahəsi yoxdur ki, oraya onun qələmi nüfuz etməsin. O, təbiətən fəal, özünə tələbkar bir şəxsiyyət olub, folklorumuzun dərin qatlarını üzə çıxarmaq, onun ədəbi prosesə təsirini aşkarlamaq sahəsində ədəbi-elmi qüvvələrin yolunu işıqlandırıb.
Mirzə İbrahimov maarifin təşkili və inkişafı ilə bağlı məsələlərin həllində xalqa daha yaxından bağlı olub. Yazıçının şəxsiyyətində qərar tutan əsl xalq müəlliminə məxsus keyfiyyətlər bunu aydın göstərir. Mirzə İbrahimov təlim və tərbiyəyə dair məqalə və çıxışlarında da xalqın milli-mənəvi dəyərlərindən, əxlaqi görüşlərinin zəngin çalarlarından istifadə etməyə önəm verib. Onun şəxsiyyəti, xalqın təfəkkür gücünün, inam və mənliyinin axarında yetişib.
Mirzə İbrahimov Azərbaycan Yazıçılar İttifaqı İdarə Heyətinin sədri (1946-1954), SSRİ Yazıçılar İttifaqı İdarə Heyətinin katibi (1957-1965), Azərbaycan Respublikası Nazirlər Soveti sədrinin müavini (1946-1950), Azərbaycan Respublikası Ali Soveti Rəyasət Heyətinin sədri (1954-1958) vəzifələrində çalışıb. Ömrünün sonunadək Azərbaycan Elmlər Akademiyası Nizami adına Ədəbiyyat İnstitutunun Cənubi Azərbaycan Ədəbiyyat şöbəsinin müdiri, çoxcildlik "Azərbaycan ədəbiyyatı tarixi"nin redaksiya heyətinin üzvü olub. Ümumdünya parlamentlərarası ittifaqın konqresi, Ümumdünya sülh tərəfdarları konqresi və s. beynəlxalq məclislərin iştirakçısı olub. Asiya və Afrika ölkələri ilə Sovet Həmrəylik Komitəsinin sədri kimi dəfələrlə Amerika, İngiltərə, Fransa, Portuqaliya, Misir, Kipr, Suriya və Zambiya ölkələrində səfərdə olub, Beynəlxalq konqres, sessiya və müşavirələrdə Sovet nümayəndə heyətinin başçısı olub. Onun başçılığı ilə komitə sülh uğrunda mübarizə məqsədilə Əfqanistanda, Vyetnamda və digər ölkələrdə tədbirlər keçirib. Ədibin ictimai-siyasi, elmi fəaliyyəti ilə ədəbi yaradıcılığı bir-birini tamamlayır. Onun əsərləri keçmiş SSRİ xalqlarının dillərinə və bir çox xarici dillərə tərcümə edilib. 3 dəfə Lenin ordeni, Oktyabr inqilabı ordeni və digər orden və medallarla təltif olunub.
Əlli ildən artıq yaradıcılıq yolu keçən, akademik Mirzə İbrahimovun ədəbi fəaliyyəti çağdaş ədəbiyyatımızın inkişaf etməsi prosesilə bağlıdır. Bir də onun bütün bədii və elmi yaradıcılığı ictimai fəaliyyəti xalqımızın mədəni və mənəvi cəhətdən yetkinləşməsi, milli mənlik şüurunun formalaşması uğrunda çalışmalara həsr olunub.
Azərbaycan ədəbiyyat tarixini bütöv şəkildə öyrənməyə çalışan Mirzə İbrahimov zəngin ədəbi irslə bağlı çatışmazlıqları, boşluqları görüb. Harada, hansı vəzifədə işləməsindən asılı olmayaraq, yalnız xalqını, onun taleyüklü məsələlərini düşünən və onları bacardığı qədər həll etməyə çalışan yazıçının bütün fəaliyyətində bu boşluqları doldurmaq cəhdləri aydın görünür.
Mirzə İbrahimov üçün o taylı-bu taylı Azərbaycan yox, vahid Azərbaycan var idi. O, vətənimizin cənubunda, Güney Azərbaycan xalqının qucağında dünyaya gəlsə də, taleyinə bölünmüş böyük Vətənin hər iki tayında yaşamaq ona qismət olub.
Xalqın milli kimliyini təqdim edən, onun təfəkkürünü qanadlandıran Mirzə İbrahimovun qəlbindən doğan: "Ey mənim xalqım, ey mənim ümidim və pənahım! Ürəyimin istiliyi səndədir, fikrim işığını səndən alır. Həyatımın hər nəşə və sevincinə bais sənsən... Yol kənarında ağac əkdirən, səhralara su gətirdən, yerin altını eşib sərvət tapdıran, çöllərdə məhsul yetirmək həvəsini alovlandıran, qolumdan tutub yaz deyən sənsən" sözləri Mirzə ruhunun nəsillərin yaddaşında əbədi qalacağını, ürəklərdə yaşayacağını əks etdirir. Yetmiş il ərzində Azərbaycan türklərinin birlik və bütövlük rəmzinə çevrilən, gələcək günümüzün, ana dilimizin fədaisi, milli mənliyimizin vicdanı Mirzə Əjdər oğlu İbrahimov ictimai-fəlsəfi və ədəbi fikir tariximizin zirvəsində dayanmağa haqqı olan qüdrətli şəxsiyyət kimi ölməzdir. Mirzə İbrahimov Azərbaycan mədəniyyətinin tarixində öz səhifəsini yazan nasir, dramaturq, ədəbiyyatşünas, publisist, dilçi, tərcüməçi və ictimai-siyasi xadim olub. O, 1993-cü il dekabr ayının 17-də Bakıda vəfat edib.
Allah rəhmət eləsin.
Fazil QARAOĞLU professor
Kiçik yaşlarından Balaxanı və Zabrat kəndlərində muzdurluq edərək öz zəhməti ilə yaşayıb. 1926-1930-cu illərdə Balaxanı fabrik-zavod məktəbində oxuyub və işləyib. Ağır həyat şəraitinə baxmayaraq, azyaşlı Mirzənin təbiətində sabaha ümidlə baxmaq, yaşamaq istəyi güclü olub. O, ağır həyat sürsə də, daim oxumaq həvəsində olub, elm öyrənməyə can atıb.
Bədii yaradıcılığa Zabrat fəhlə ədəbiyyat dərnəyinin üzvlüyündən başlayıb. Azərbaycan nəsrinin ən görkəmli simalarından biri olan Mirzə İbrahimov ilk hekayə və oçerklərini 30-cu illərdə yazıb. O, yaradıcılığında real həyat lövhələrinin təsvirinə, milli-mənəvi dəyərlərin təbliğinə geniş yer verib. 1931-ci ildə yazdığı "Zəhra" və "Mələk" hekayələri o illərin mühitində onu bir yazıçı kimi tanıdıb.
Mirzə İbrahimovun keçdiyi həyat yolu onun xalqımızın mənəvi aləminə daha dərindən nüfuz etməsinə zəmin yaradıb. Xalqa məhəbbət, sədaqət Mirzə İbrahimovun şəxsiyyət bütövlüyündə həlledici rol oynayıb. Onun xalqa qırılmaz tellərlə bağlı olduğunu o dövrün görkəmli nümayəndələri də hörmət və ehtiramla təsdiq edib. Ulu öndər Heydər Əliyev "Mirzə İbrahimov təvəzökar, mehriban, həssas bir insandır. Bütün Azərbaycan xalqının sevimlisidir, xalq yazıçısı kimi yüksək ada layiqdir. Eyni zamanda onun yaradıcılığı ölkəmizdə layiqincə qiymətləndirilib. Yazıçının kitabları hər yerdə geniş şöhrət və rəğbət qazanıb" - deyərək yazıçının şəxsiyyətini, yaradıcılığını yüksək dəyərləndirib.
Mirzə İbrahimov bir yazıçı və şəxsiyyət olmaq etibarilə özündə bütöv vətənimizi - şimali və cənubi Azərbaycanımızı yaşadır. Milyonların bütövlük diləyi, mənlik və qürur hissi Mirzə İbrahimovun ideoloji görüşlərində və əsərlərində canlılıq qazanıb, xalqın özünü dərketmə, milli və bəşəri düşüncə tərzinin formalaşmasında mühüm yer tutub.
Mirzə İbrahimov dil mövzusunu çox ciddi araşdırıb və öz fikirlərini açıq bir şəkildə bəyan edib. Onun dil haqqında fikirləri ən dolğun şəkildə 1943-cü ildə yazdığı "Dilimizin inkişaf yolları haqqında" məqaləsində öz əksini tapıb. Dili insan ağlının qüdrətli silahı, insan həyatının böyük neməti və tükənməz mədəniyyət xəzinəsi hesab edən yazıçı onu canlı bir orqanizmə bənzədir: "Dil tam mənasıyla canlı bir orqanizmdir. O da insan kimi doğur, törəyir, inkişaf edir" - deyir tarixi şəxsiyyət. Mirzə İbrahimova görə, Azərbaycan xalqı öz varlığını və dilini saxlamaq üçün ağır müharibə yolu keçmiş xalqlardandır. Ədib torpağımız və xalqımız kimi ana dilimizin də təcavüzə məruz qaldığını xüsusi olaraq nəzərə çarpdırır: "Əsrlər boyunca dilimiz də torpağımız və xalqımız kimi min bir təcavüzə məruz qalıb, lakin aldığı yaralardan həlak olmayıb." Azərbaycan dilini qədim tarixi olan dillərdən hesab edən Mirzə İbrahimov doğru olaraq qeyd edir ki, "Hazırda keçmiş Azərbaycan dilini öyrənmək üçün əldə olan ən qədim və ən böyük vəsiqə "Dədə Qorqud" dastanlarıdır." Bu da bir həqiqətdir ki, "Dədə Qorqud" lüğət və sintaksis cəhətindən XI-XIII əsrlərdəki Azərbaycan dilinin bütün xüsusiyyətlərini özündə əks etdirir. Xalqın tarixi keçmişinə, folklor münasibətinə məhəbbətlə yanaşmaq Mirzə İbrahimovun sənətkar şəxsiyyətinin dərk edilməsi baxımından diqqəti cəlb edir.
1956-cı ildə Azərbaycan SSR Ali Sovetinin sədri olduğu dövrdə "Kommunist" qəzetində dərc etdirdiyi "Azərbaycan dili dövlət idarələrində" adlı məqaləsində cəsarət tələb edən çox ciddi məsələlərdən bəhs olunub. O dövrdə Mirzə İbrahimovun Azərbaycan dilinin işlənməsinə dair irəli sürdüyü fikirlər onun ruslaşdırma siyasətinə qarşı cihadına çevrilmişdir. 1956-cı ildə SSRİ Ali Soveti Rəyasət heyətinin sədri Voroşilovun razılığını alan Mirzə İbrahimovun imzası ilə Azərbaycan SSR Konstitusiyasına "Azərbaycan dili Azərbaycan SSR-in Dövlət dilidir" bəndinin əlavə edilməsi ilə sanki başlanmış cihad başa çatdı. Bu da bir həqiqətdir ki, Mirzə İbrahimovun dilçilik görüşləri Azərbaycanın 1930-cu illərdən başlanan vəziyyətini öyrənmək baxımından mühüm əhəmiyyətə malikdir.
Mirzə İbrahimov şəxsiyyətində insani ehtiras, həmrəylik duyğusu, xalqımızın keçmiş olduğu yetmiş illik yolun ağrı və çətinlikləri, Cənubi Azərbaycan türklərinə bəslənən doğmalıq, vüsal gününün həsrəti, sənətkar kamilliyi yaşayır. Onun ictimai-siyasi, elmi-nəzəri görüşlərində, bədii əsərlərində xalqın istək və arzularını tam şəkildə ifadə etmək səyi güclüdür və olduqca təbii görünür. Bu təbiilik və xalqı duymağın sirri sənətkarların folklora münasibətindən doğur. Xüsusən xalq-folklor ruhu və ənənəsi Mirzə İbrahimovun yazıçı üslubunda əsas və aparıcı rol oynayıb.
Mirzə İbrahimov xalqın mənən oyanmasında mühüm mərhələ təşkil edən dahi şəxsiyyət olub. O, xalqın tarixin dərin qatlarından süzülüb gələn milli mənliyini, humanist görüşlərini, xalqın ruhunu böyük ustalıqla duyub, xalqın şəxsiyyətinin inkişafına təkan verib. Xalqın düşüncəsini, onun təfəkkür fərdiliyini özündə əks etdirən sənətkarlar dünya ədəbiyyatında təqdir olunan fəlsəfi-estetik fəallara biganə qala bilməz. Mirzə İbrahimov yaradıcılığında bu həqiqət öz əksini tapır.
Mirzə İbrahimovun elmi-nəzəri, publisist yaradıcılığında həm klassik irsə, həm də xalq idrakının məhsulu olan folklora münasibətdə həssaslıq, aydın ictimai-siyasi mövqe özünü göstərir. Kökləri klassik ədəbiyyatımızın dərinliklərindən qidalanan Mirzə İbrahimov sənətinin hərarəti qəlbə yatımlılığı, dilinin sünilikdən uzaq olması, onun mənəvi dünyasının zənginliyi və xalqa bağlı olması ilə əlaqəlidir. Məhz bu cəhət Mirzə İbrahimovun yaradıcılığının ədəbiyyatımızın, nəsrimizin, mənəvi düşüncə zirvəmizin inkişafında mühüm bir mərhələ təşkil etməsinə zəmin yaradıb. Onun yaradıcılıq uğurları xalqımızın keçdiyi həyat yolu ilə sıx bağlıdır. Yazıçı özünün sənətkarlığı, təfəkkür gücü ilə Azərbaycan ədəbiyyatında yüksək mövqe qazanıb.
Mirzə İbrahimovun qələmi heç vaxt qınına salınmayan silahdır. Kənd olsun, şəhər olsun, ailə və ya ictimaiyyət olsun, həyatımızın elə bir sahəsi yoxdur ki, oraya onun qələmi nüfuz etməsin. O, təbiətən fəal, özünə tələbkar bir şəxsiyyət olub, folklorumuzun dərin qatlarını üzə çıxarmaq, onun ədəbi prosesə təsirini aşkarlamaq sahəsində ədəbi-elmi qüvvələrin yolunu işıqlandırıb.
Mirzə İbrahimov maarifin təşkili və inkişafı ilə bağlı məsələlərin həllində xalqa daha yaxından bağlı olub. Yazıçının şəxsiyyətində qərar tutan əsl xalq müəlliminə məxsus keyfiyyətlər bunu aydın göstərir. Mirzə İbrahimov təlim və tərbiyəyə dair məqalə və çıxışlarında da xalqın milli-mənəvi dəyərlərindən, əxlaqi görüşlərinin zəngin çalarlarından istifadə etməyə önəm verib. Onun şəxsiyyəti, xalqın təfəkkür gücünün, inam və mənliyinin axarında yetişib.
Mirzə İbrahimov Azərbaycan Yazıçılar İttifaqı İdarə Heyətinin sədri (1946-1954), SSRİ Yazıçılar İttifaqı İdarə Heyətinin katibi (1957-1965), Azərbaycan Respublikası Nazirlər Soveti sədrinin müavini (1946-1950), Azərbaycan Respublikası Ali Soveti Rəyasət Heyətinin sədri (1954-1958) vəzifələrində çalışıb. Ömrünün sonunadək Azərbaycan Elmlər Akademiyası Nizami adına Ədəbiyyat İnstitutunun Cənubi Azərbaycan Ədəbiyyat şöbəsinin müdiri, çoxcildlik "Azərbaycan ədəbiyyatı tarixi"nin redaksiya heyətinin üzvü olub. Ümumdünya parlamentlərarası ittifaqın konqresi, Ümumdünya sülh tərəfdarları konqresi və s. beynəlxalq məclislərin iştirakçısı olub. Asiya və Afrika ölkələri ilə Sovet Həmrəylik Komitəsinin sədri kimi dəfələrlə Amerika, İngiltərə, Fransa, Portuqaliya, Misir, Kipr, Suriya və Zambiya ölkələrində səfərdə olub, Beynəlxalq konqres, sessiya və müşavirələrdə Sovet nümayəndə heyətinin başçısı olub. Onun başçılığı ilə komitə sülh uğrunda mübarizə məqsədilə Əfqanistanda, Vyetnamda və digər ölkələrdə tədbirlər keçirib. Ədibin ictimai-siyasi, elmi fəaliyyəti ilə ədəbi yaradıcılığı bir-birini tamamlayır. Onun əsərləri keçmiş SSRİ xalqlarının dillərinə və bir çox xarici dillərə tərcümə edilib. 3 dəfə Lenin ordeni, Oktyabr inqilabı ordeni və digər orden və medallarla təltif olunub.
Əlli ildən artıq yaradıcılıq yolu keçən, akademik Mirzə İbrahimovun ədəbi fəaliyyəti çağdaş ədəbiyyatımızın inkişaf etməsi prosesilə bağlıdır. Bir də onun bütün bədii və elmi yaradıcılığı ictimai fəaliyyəti xalqımızın mədəni və mənəvi cəhətdən yetkinləşməsi, milli mənlik şüurunun formalaşması uğrunda çalışmalara həsr olunub.
Azərbaycan ədəbiyyat tarixini bütöv şəkildə öyrənməyə çalışan Mirzə İbrahimov zəngin ədəbi irslə bağlı çatışmazlıqları, boşluqları görüb. Harada, hansı vəzifədə işləməsindən asılı olmayaraq, yalnız xalqını, onun taleyüklü məsələlərini düşünən və onları bacardığı qədər həll etməyə çalışan yazıçının bütün fəaliyyətində bu boşluqları doldurmaq cəhdləri aydın görünür.
Mirzə İbrahimov üçün o taylı-bu taylı Azərbaycan yox, vahid Azərbaycan var idi. O, vətənimizin cənubunda, Güney Azərbaycan xalqının qucağında dünyaya gəlsə də, taleyinə bölünmüş böyük Vətənin hər iki tayında yaşamaq ona qismət olub.
Xalqın milli kimliyini təqdim edən, onun təfəkkürünü qanadlandıran Mirzə İbrahimovun qəlbindən doğan: "Ey mənim xalqım, ey mənim ümidim və pənahım! Ürəyimin istiliyi səndədir, fikrim işığını səndən alır. Həyatımın hər nəşə və sevincinə bais sənsən... Yol kənarında ağac əkdirən, səhralara su gətirdən, yerin altını eşib sərvət tapdıran, çöllərdə məhsul yetirmək həvəsini alovlandıran, qolumdan tutub yaz deyən sənsən" sözləri Mirzə ruhunun nəsillərin yaddaşında əbədi qalacağını, ürəklərdə yaşayacağını əks etdirir. Yetmiş il ərzində Azərbaycan türklərinin birlik və bütövlük rəmzinə çevrilən, gələcək günümüzün, ana dilimizin fədaisi, milli mənliyimizin vicdanı Mirzə Əjdər oğlu İbrahimov ictimai-fəlsəfi və ədəbi fikir tariximizin zirvəsində dayanmağa haqqı olan qüdrətli şəxsiyyət kimi ölməzdir. Mirzə İbrahimov Azərbaycan mədəniyyətinin tarixində öz səhifəsini yazan nasir, dramaturq, ədəbiyyatşünas, publisist, dilçi, tərcüməçi və ictimai-siyasi xadim olub. O, 1993-cü il dekabr ayının 17-də Bakıda vəfat edib.
Allah rəhmət eləsin.
Fazil QARAOĞLU professor